Przedstawiamy prelegentów kongresu
Małgorzata Jarosińska - Jedynak
Minister Funduszy i Polityki Regionalnej
Małgorzata Jarosińska - Jedynak
Minister Funduszy i Polityki Regionalnej
Małgorzata Jarosińska - Jedynak
Minister Funduszy i Polityki Regionalnej
Małgorzata Jarosińska-Jedynak 29 października 2020 r. została powołana na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Od 26 października 2020 r. pełni również funkcję Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w 2022 r. Od 29 listopada 2018 r. do 15 listopada 2019 r. podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Od 15 listopada 2019 r. do 6 października 2020 r. pełniła funkcję ministra funduszy i polityki regionalnej.
Wiceminister Jarosińska-Jedynak od początku swojej kariery związana jest z samorządem. Przez kilkanaście lat zajmowała się funduszami unijnymi, rozwojem regionalnym i wsparciem przedsiębiorczości. Pracowała w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, gdzie przeszła wszystkie szczeble – od inspektora do dyrektora Departamentu Wspierania Przedsiębiorczości. Wcześniej pracowała w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim i Urzędzie Gminy i Miasta Tyczyn.
Jest absolwentką Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Rzeszowskiej, gdzie uzyskała dyplom magistra inżyniera w specjalności inżynieria komunalna. Ukończyła też Studia podyplomowe z zakresu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy na tej samej uczelni.
Krystyna Stachowska
Zastępca Prezydenta Miasta Rzeszowa
Krystyna Stachowska
Zastępca Prezydenta Miasta Rzeszowa
Krystyna Stachowska
Zastępca Prezydenta Miasta Rzeszowa
Urodzona w 1964 roku. Absolwentka Wydziału Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej Filia w Rzeszowie oraz wielu szkoleń z zakresu zarządzania i biznesu. Z biznesem związana od trzydziestu lat. Przez lata również związana z branżą ubezpieczeń. Pracowała na różnych stanowiskach. Zwieńczeniem jej kariery była funkcja dyrektor sprzedaży na całą Polskę. Zarządzała siecią 2,5 tys. agentów i ponad 60 dyrektorów.
W Radzie Miasta Rzeszowa od 2019 roku. Była przewodniczącą Komisji Przedsiębiorczości i Zrównoważonego Rozwoju Rady Miasta Rzeszowa.
Od lipca 2021 roku Zastępca Prezydenta Rzeszowa, odpowiedzialna za sprawy związane z edukacją, kulturą, sportem, promocją i pomocą społeczną.
Stanisław Kruczek
Członek zarządu Województwa Podkarpackiego
Stanisław Kruczek
Członek zarządu Województwa Podkarpackiego
Stanisław Kruczek
Członek zarządu Województwa Podkarpackiego
Od 2014 roku Członek Zarządu Województwa Podkarpackiego odpowiedzialny za Projekty Infrastrukturalne i Politykę Społeczną. Samorządowiec od 1990 roku. Radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego V i VI kadencji, absolwent Politechniki Rzeszowskiej i Instytutu Łączności. Prezes i twórca sukcesu Spółdzielni Telekomunikacyjnej OST w Tyczynie – pionierskiego projektu, służącego upowszechnieniu telefonii i usług teleinformatycznych na obszarach wiejskich, które zaowocowało utworzeniem wielu przedsięwzięć gospodarczych i ekonomii społecznej na podkarpaciu.
Wielokrotnie angażował się w inicjatywy obywatelskie na terenie Podkarpacia. Samorządowiec od 1990 roku, wybrany z Komitetu Obywatelskiego. W latach 1990-1998 był radnym I i II kadencji i zarazem przewodniczącym pierwszej demokratycznie wybranej Rady Gminy w Błażowej. Radny Powiatu Rzeszowskiego III i IV kadencji w latach 2006-2014, gdzie przewodniczył Komisji Spraw Gospodarczych i Transportu, Komisji Budżetowej oraz był członkiem Rady Społecznej największego w regionie SP ZOZ nr 2 w Rzeszowie.
Od 1988 roku w związku małżeńskim z Wiolettą, z którą wychowali szóstkę dorosłych już dzieci. W wolnym czasie pasjonuje się piłką nożną, przez kilka lat społecznie pełnił funkcję prezesa LKS „Błażowianka”. Najchętniej wypoczywa z rodziną.
prof. Henryk Pietrzak
Pełnomocnik Rektora Collegium Humanum
Doradca Ministra Edukacji i Nauki
Łukasz Pelc
Dyrektor Działu IT i Komunikacji w Grupie AF
Łukasz Pelc
Dyrektor Działu IT i Komunikacji w Grupie AF
Pełnomocnik Rektora Szkoły Głównej Menedżerskiej Collegium Humanum w Warszawie ds. Interesariuszy Zewnętrznych. W 2020 r. uzyskał tytuł Profesora Szkoły Głównej Menedżerskiej Collegium Humanum w Warszawie. W 1999 odbył staż w Comenius University Departament of Psychology Bratysława i w Departament of Social and Biological Communication Slovak Academy of Sciences. Ukończył kurs na Członków Rad Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania w oświacie oraz studia podyplomowe Executive Master of Business Administration w Wyższej Szkole Menedżerskiej i Apsley Business School-London. Promotor 58 prac magisterskich i 90 prac licencjackich z 33- letnim doświadczeniem w pracy edukacyjnej i w sferze kultury medialnej.
W latach 1994 – 1997 członek Rady Nadzorczej Polskiego Radia Rzeszów SA. W latach 2000 – 2002 Członek Zarządu Polskiego Radia Rzeszów SA ds. Marketingu. Od 2002 do 2006r. Prezes Polskiego Radia Rzeszów S.A. Od 2010 do 2011 r. Główny Specjalista w O/regionalny TVP w Rzeszowie. W latach 2011- 2016 Prezes Polskiego Radia Rzeszów S.A. Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Rektora SGM ds. Interesariuszy zewnętrznych oraz Prezesa Towarzystwa Przyjaciół Rzeszowa. Wykładowca Uniwersytetu Trzeciego Wieku UR. Członek Polskiej Akademii Umiejętności. Ekspert Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga Banku Handlowego w Warszawie. Jest również Członkiem Rady Programowej OTV Rzeszów oraz Doradcą Ministra Nauki i Edukacji.
Laureat Nagrody Rektora WSP II stopnia, Srebrnego Krzyża Zasługi, Srebrnej Odznaki „Zasłużony dla Policji” oraz Srebrnej Odznaki „Zasłużony dla Służby Penitencjarnej”.
Angelika Szmyd
Bieszczadzkie Stowarzyszenie "Promyk Nadziei
Angelika Szmyd
Bieszczadzkie Stowarzyszenie "Promyk Nadziei
Angelika Szmyd
Bieszczadzkie Stowarzyszenie "Promyk Nadziei
Kim jest Angelika Szmyd? To przede wszystkim matka trojga dzieci, osoba z dużą dawką empatii, która przeniosła swoją miłość na dzieci niepełnosprawne. Mieszkając na zapomnianych krańcach Bieszczad od pięciu lat Prezes Bieszczadzkiego Stowarzyszenia na rzecz Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej „Promyk Nadziei” Głównym celem pracy jako wolontariuszka, jest rehabilitacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz wsparcie ich rodzin.
Michał Skóra
Nauczyciel akademicki
Uniwersytet Rzeszowski
Michał Skóra
Nauczyciel akademicki Uniwersytet Rzeszowski
Michał Skóra
Nauczyciel akademicki Uniwersytet Rzeszowski
mgr Michał Skóra – absolwent Wydziału Prawa i Administracja Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunkach: prawo oraz europeistyka. Asystent w Zakładzie Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Instytutu Nauk Prawnych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Autor kilkunastu publikacji naukowych z zakresu prawa pracy. Uczestnik międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Odbył staże międzynarodowe, m. in. w ramach programu Erasmus + prowadził zajęcia na Universita Degli Studi del Sannio w Benevento (Włochy) oraz krajowe (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego). Przygotowuje dysertację doktorską dotyczącą problematyki prawnych aspektów zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami.
Magdalena Florek
Dyrektor Personalny GK Specjał
Magdalena Florek
Dyrektor Personalny GK Specjał
Magdalena Florek
Dyrektor Personalny GK Specjał
Dyrektor Personalny GK Specjał, która zatrudnia ponad 6 tyś pracowników. Współpracuje z Fundacją Specjał, która udziela wsparcia i pomocy dla uzdolnionych dzieci z ubogich rodzin.
Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego na wydziale Prawa i Administracji, uczestniczka licznych certyfikowanych warsztatów. Członek Powiatowej Rady Rynku Pracy z ramienia organizacji Pracodawcy RP. Od ponad 25 lat związana z obszarem HR w dużych firmach z sektora FMCG. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.
Uczestniczyła w wielu projektach wdrożeniowych usprawniających pracę i polepszających wyniki pracowników. Współpracuje w ramach GK Specjał z Uniwersytetem Przedsiębiorczości oferującym różnego rodzaju szkolenia on-line dla wszystkich grup pracowniczych podnoszących kwalifikacje oraz rozwój kompetencji pracowników.
W życiu zawodowym kieruje się mottem ”Menager jest silny siłą swojego zespołu”. Grupa ludzi jest dużo bardziej skuteczna od pojedynczych osób, a każdy pracownik jest bardzo ważnym ogniwem w organizacji. Wspólna droga trwa dłużej niż podróż w pojedynkę.
Łukasz Pelc
Dyrektor Działu IT i Komunikacji w Grupie AF
Łukasz Pelc
Dyrektor Działu IT i Komunikacji w Grupie AF
Łukasz Pelc
Dyrektor Działu IT i Komunikacji w Grupie AF
W Grupie AF pełni funkcję Dyrektora Działu IT i Komunikacji odpowidając za usługi: web content accessibility guidelines WCAG 2.1, e-learning platforms oraz digital accessibility audits. Kieruje też działaniami personal/employer branding. Specjalista w zakresie zarządzania projektami komunikacji cyfrowej krótko i długoterminowymi. W tym zakresie pracuje też dla spółki-córki Poland-IT Lab LCC w Stanach Zjednoczonych.
Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego i IT Business Management Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współpracuje z Fundacją Biznes Bez Barier, w której wspiera dostępności cyfrowej dla instytucji publicznych zgodnie z ustawą o zapewnieniu dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Wspiera też działalność Fundatora, członka Rady Dostępności.
Kamil Szymański
Prezes G2A Arena
Kamil Szymański
Prezes G2A Arena
Kamil Szymański
Prezes G2A Arena
Menager z międzynarodowym doświadczeniem. Obecnie pełni funkcję Prezesa G2A Arena - Centrum Wystawienniczo - Kongresowego Województwa Podkarpackiego oraz Prezesa Kongresu 60 Milionów – Globalnego Zjazdu Polonii. Zajmował stanowisko prokurenta i dyrektora ds. rozwoju biznesu w Arena Gdańsk Operator Sp. z o.o., zarządzającej Stadionem Energa w Gdańsku.
Jako wiceprezes ELSA Poland - Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa oraz ELSA International - European Law Students' Association w Brukseli, koordynował realizację licznych projektów w ponad 40 krajach. Był również odpowiedzialny za kontakty instytucjonalne z Radą Europy, UNESCO, UN ECOSOC, UNICTAL, WIPO, INTA, HRC.
Łukasz Solarz
Polski Związek Organizatorów
Zakładów Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii Zajęciowej
Łukasz Solarz
Polski Związek Organizatorów Zakładów
Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii
Zajęciowej
Łukasz Solarz
Polski Związek Organizatorów Zakładów
Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii
Zajęciowej
Łukasz Solarz pracownik Zakładu Aktywności Zawodowej w Rzeszowie. Od 2020 r. aktywny działacz rzeszowskiej grupy Self-adwokatów, działającej przy Polskiem Związku Organizatorów Zakładów Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii Zajęciowej. Współprowadzący Kongres Osób z Niepełnosprawnościami "Aktywni w pracy" w 2022 oraz 2023 roku. Uczestnik europejskiej Konferencji self-adwokatów "Hear our voices" w Estonii w 2023 roku.
Magdalena Pererwa
Dyrektor Polskiego Związku Organizatorów
Zakładów Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii Zajęciowej
Magdalena Pererwa
Dyrektor Polskiego Związku Organizatorów
Zakładów Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii Zajęciowej
Magdalena Pererwa
Dyrektor Polskiego Związku Organizatorów
Zakładów Aktywności Zawodowej i Warsztatów Terapii Zajęciowej
Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości, specjalistką ds. zarządzania projektami oraz trenerem - szkoleniowcem. Od 2016 roku związana z Organizacją, inicjatorka i koordynatorka licznych projektów, dzięki którym powstały w Rzeszowie nowe miejsca pracy dla osób z niepełnosprawnościami jak i różne rozwiązania innowacyjne dotyczące niezależności i samostanowienia osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Przedstawiamy prowadzącego
Rafał Kowalczyk
Prezes Fundacji OPTEA
Rafał Kowalczyk
Prezes Fundacji OPTEA
Rafał Kowalczyk
Prezes Fundacji OPTEA
Założyciel i Prezes Zarządu Fundacji Optea, Przewodniczący Rady Nadzorczej iPRACUJZDALNIE.pl Sp. z o. o. oraz OPTEA Sp. z o. o., prawnik.
Posiada wieloletnie doświadczenie w dużych firmach na stanowiskach dyrektorskich, w których był odpowiedzialny za działy sprzedaży, finansowe, marketingu, inwestycji i HR-u. Posiada umiejętność wdrażania i kontrolowania planów krótko - średnio – i długoterminowych, zarządzania dużymi zespołami ludzkimi i strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim.
Główne osiągnięcia: tworzenie strategii firm i określanie misji przedsiębiorstwa, optymalizacja procesów biznesowych i ich wdrażanie, współtworzenie szkoleń i kursów dla działów HR-u przeprowadzonych przez najlepszych trenerów w Polsce, podejmowanie decyzji o kluczowym znaczeniu dla firm, wdrażanie nowych rozwiązań.
Autor wielu publikacji oraz panelista licznych konferencji na temat zatrudniania i rekrutacji osób niepełnosprawnych z otwartego rynku pracy. W swojej pracy jest ukierunkowany na budowanie dobrych relacji z ludźmi. Jako Absolwent Wydziału Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie oraz studiów MBA wykorzystuje fachową wiedzę w budowaniu profesjonalnych relacji biznesowych.